Bacalah dengan nama tuhan

welcome

Sunday, May 29, 2011

Bila Engkau Terbentuk

Assalamualaikum warahmatulllahi wabarakatuh. kepada semua 
     Harap sehat hendaknya. Alhamdulillah ini boleh dikatakan blog yang ingin saya usahakan dan yang pertama insyaAllah. Jika kita lihat dari personaliti setiap individu hendaknya, jika ada blog mesti nak buat sesuatu yang ingin orang di luar sana mahu tahu tentang kewujudan blog ini.. ( sorry lah skema hehe ) . Bukan itu saja tetapi ingin menyampaikan ilmu, menguji bakat dari segi penulisan ataupun sebagainya. Mungkin itu niat saya, tetapi niat yang ada seperti biasa kita pernah mendengar dari ustaz, ustazah, guru-guru, keluarga mahupun ibu bapa. 
    '' Adik - adik apabila kita mulakan sesuatu hendaklah dengan niat, Di mana tempa di mana amalan kita di dunia diterima di akhirat kelak insyaALLAH'' luahan seorang penceramah yang masih samar - samar dalam ingatan. Tambahan pula kalo kita tengok dari blog - blog lain, banyak yang mendedahkan pelbagai maklumat dari segi agama, teknologi, dunia marketing, bisnes perniagaan, dan bermacam - macam sehingga mendedahkan berjuta maklumat kepada penggunaan internet. ( apa juga saya nak cerita nie hehe,internet ke ape )
       haa itu lah kita nak test2x buat blog nie yee, insyaAllah semuanya betul blako... skrg nie tgh nak update blog nie, Maklumlah mcm diorg kata 'masih nak berjinak - jinak' WALAUBAGAIMANAPUN, dunia cyber dunia kita sekarang ini semakin menarajui ke arah dunia yang lebih metrapolitan. ' cehhh ^_^ '. Sudah menjadi kita warga malaysia merialisasikan wawasan 2020 ( kalo tercapailah ), apabila kita melihat dunia sekarang, banyak benda baru yang tiada ketika dunia Nabi junjungan kita Muhammad Sollahualaihiwassalam. Pernah ustaz beritahu ' semua perkara adalah terletak pada hukum, hanya orang yg betul2x penguasaan ilmu agama dari alim ulama yang mukhtabar yang boleh menentukan hukum '. Pesanan yang masih jelas dalam ingatan saya. Begitulah pentingnya ulama pada zaman sekarang di mana menentukan hukum - hakam untuk rujukan kepada umat islam seluruh dunia kini. ( jangan main hukum2x je tau ^_^.
     saya ingat setakat ini sahaja kot nak cuba2x test penulisan sini~ ada ilmu kita sampaikan kepada yang ada lah~ Jika ini yang pertama, kita cuba lah apa yang baik.. nak cuba cerita dunia yang kami duduk sekarang pun boleh gak. maklumlah banyak sgt kawan2x saya boleh dikatakan cerita tentang pengalaman mereka di sini (mesir), Bukan itu sahaja, rujukan ilmu agama (ustaz dari alazhar). dan juga lain pun ada juga Alhamdulilah diucapkan ^_^ ( panjang juga saya buat nie).. sekian ^_^ wassalam


    

 
 

1 comment:

  1. Assalamu'alaikum...

    TAHNIAH AZIZ! Selamat Datang ke alam blog! d(^^,) Ngamlah tu kau sudah set n nyatakan awal2 niat kau berblog ni.. Andai terlupa atau tersasar, boleh baca balik pos ni nanti, ehe.. Dunia blog ni, sama juga macam di dunia nyata. Banyak ujian n pancarobanya.. Apapun, senior yakin dengan kau. Selamat Maju Jaya! ;D

    ReplyDelete